Växtvärk eller?

Kännde att detta fick bli ett eget inlägg.
Jag har ju skrivit några gånger att Melwin har ont i benen på natten.. Han vaknar och skriker, går inte att trösta honom. Jag får massera och ge alvedon eller ipren. Brukar ge med sig efter någon timma eller två.

Nu de senaste veckorna så har han sagt oftare och oftare på dagarna att han har ont. Och jag märker att är vi ute mycket och när han springer, alltså inte vilar benen så mycket. Så blir det värre.
Idag har han klagat hela morgonen att han har ont i benet, han har till och med haltat lite till och från nu idag. Det är oftast det vänstra han har ont i nu.
Så jag satte mig och sökte på växtvärk på nätet. Kom in på 1177 sida om växtvärk.

Där står det att de oftast har ont i båda benen, Melwin har oftast ont i det vänstra.
De ska inte bli värre av att de anstränger sig, Melwin får mycket ondare då.

Sen står det så här: (klistrar in direkt från deras sida)
Om värken inte ger med sig eller om värken kommer på dagen bör man kontakta vårdcentralen. Det gäller också om barnet får svårt att gå, börjar halta eller om värken endast är i ena benet eller alltid på samma ställe.

Han har ju ont på dagen nu, han haltar och det är oftast i ena benet bara.

Usch blev riktigt orolig när jag läste det. Är nu rädd för att det kan vara en tumör eller något sådant.. Ska ringa vårdcentralen imorgon. Lika bra att kolla upp det..
Tycker så synd om Melwin som ska ha så ont..


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy vad otäckt, förstår att du blir orolig! Jag hoppas det inte är något allvarligt!

2011-05-01 @ 15:29:41
URL: http://bellismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0