Nästa olycka då.

Nu var det Melwins tur. Trodde först att vi skulle få åka in och sy. Men så blev det inte.

Han var ute och cyklade igår. Lekte med några barn som var lika gamla som han och några äldre. Ända upp till 14 år var några. Tur var väl det. Helt plötsligt ser jag att en tjej kommer halvspringandes med Melwin i famnen. Då har han och en annan tjej cyklat ihop och krockat. Han blöder från underläppen. Ser att det är ett ganska stort jack.
Springer och möter dom och får in Melwin i köket. Hela hans tröja var full av blod. Tvättade rent honom och såret. Det var inte så djupt men ca ½-1 cm långt. Han har nog bitit sig på insidan av läppen också för det är rött.

Jag satte en tejp över såret. Just för att det inte ska komma bakterier in och förhoppningsvis bli lite finare om man drar ihop det lite. Blir det sjätte ärret i hans ansikte nu.... Sån jäkla otur han har!


Idag har jag och barnen varit ute och lekt lite. Bara en stund. Det var ju svinkallt ute idag. Visade ju på vädret att det skulle vara upp till 25 grader idag. Det var det inte!
Mikael är iväg med min pappa och Felicia å hennes kille å kör cross. Tror dom skulle till Vedum. Hoppas på att dom slipper regn. Första gången Felicia är med å kör fattade jag det som. Haha skulle vilja varit med å kollat idag. Men får bli en annan gång när de kör häromkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0